فهرست انرژی دهنده‌ها

احساسات و انرژی شما به هم آمیخته‌اند. و همین‌طور انرژی شما با رفتار و گفتارتون. هر چه‌قدر انرژی بیشتری داشته باشید و سرحال‌تر باشید، می‌توانید کارهای بیشتر و بهتری رو به انجام برسانید. همیشه کارهایی وجود دارند که شما  از انجام آن‌ها لذت می‌برید. می توانید شروع کنید یک صفحه کاغذ بردارید یا فایلی در کامپیوتر یا موبایلتان باز کنید و شروع به نوشتن کنید. لیستی از چیزهای مورد علاقه‌تان، وسایل، آدم‌ها و حتا مکان‌ها و زمان‌ها داشته باشید. لیستی از کارهای مورد علاقه‌تان را فهرست کنید. هیچ محدودیتی برای این فهرست قائل نشوید. قرار است بترکانید.
شروع کنید:
1. دوش گرفتن با آهنگ
2. دیدار مادر و پدرم
3. گیتار زدن
4. نوشتن
5. بازی با فرزندم
6. غذا پختن برای خانواده
7. کیک پختن
8. گوش کردن به آهنگ شاد
9. …

به فهرست بالا نگاه کنید. بسیار ساده و دوست داشتنی است. حداقل مرا که سر ذوق می‌آورد. این می‌شود ابزار مخفی شما. هر وقت کسل بودید، هر وقت افسرده بودید، هر وقت احساس کردید؛ چیزی می‌خواهید که نمی‌دانید آن چیست؟ سری به این فهرست بزنید. شاید جواب آن‌جا باشد. حتی برای پاداش دادن به خودتان، از موارد داخل فهرست استفاده کنید.

مثلا من برای این که نوشتن یا مطالعه را برای خودم لذت‌بخش‌تر کنم؛ بعد از هر بار نوشتن یکی از موارد بالا را به خودم هدیه می‌دهم. البته فهرست من بسیارگسترده‌تر از موارد بالاست.

داشتن یک فهرست انرژی‌زا برای هر خانمی واجب است. ما بانوان در اکثر موارد قلب خانواده هستیم. یک همسر باید بتواند آن‌قدر باانگیزه و پرانرژی باشد که همسرش را برای روبه‌رو شدن با یک روز احتمالا سخت کاری آماده کند. یک مادر باید آن‌قدر صبور و مهربان باشد که در وقت نیاز در مقابل لجبازی‌های فرزندش صبور و حتی مهربان باشد و نرم نرمک به او مسیر درست را بیاموزد.

یک خواهر یا دختر باید بتواند، آن‌قدر شاد باشد که بقیه خانواده از کنار او بودن انرژی بگیرند.

 

از تمام این‌ها گذشته، حتا اگر شما تنها زندگی کنید و کسی را نداشته باشید؛ آن وقت داشتن این فهرست برایتان ضروری‌تر می‌شود. چون اکنون مسئولیت شما سنگین‌تر شده‌ است. پس باید بیش از پیش انرژی داشته باشید تا بتوانید، خود و زندگی خود را اداره کنید و از پس مسئولیت‌هایتان بربیایید.

ما نباید از خود غافل شویم. هیچ‌کس قرار نیست به ما انرژی بدهد. درستش هم همین است. ما باید آن‌قدر به صلح و دوست داشتن خود برسیم که ساعتی از روز را بگذاریم برای خودمان. به این حرف‌ها که دیگران باید به من انرژی بدهند و حرف های مضخرف این چنینی توجه نکنید.

ما باید با خودمان مهربان باشیم. تا ما نتوانیم با خودمان مهربان باشیم، به خودمان محبت کنیم، هیچ کس دیگری نمی‌تواند این کار را برای ما انجام دهد.

پس شروع کنید. در ادامه، در مورد این مقوله، یعنی عزت‌نفس و انرژی‌درمانی بیشتر خواهم نوشت. فعلا با این فهرست شروع کنید. فایلی باز کنید و روزی حداقل ده مورد به آن اضافه کنید تا به ۵۰۰ مورد برسید. این یک چالش برای شناخت خودتان است. هر چقدر بیشتر در این چالش پیش می‌روید، بیشتر به شناخت خودتان می‌رسید.

در متنی جدا در مورد انرژی خوارها نیز پرداخته‌ام، حتما به آن سری بزنید. اگر دوست داشتید در بخش نظرات، چندتا از انرژی دهنده‌هایتان را برای من بنویسید.

فهرست انرژی‌خوارها

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط