تکانه‌ها | نیرویی برای باقی ماندن در مسیر موفقیت

  1. دیروز وقتی اولین جلسه ی نظم شخصی خانم عبدی را می دیدم و یادداشت برداری می کردم به یک چیز مهم پی بردم. تکانه. چند ماه پیش در حدود مهرماه من یک دوره معنوی را شروع کردم. در ان دوره تمریناتی به ما داده می شد که باعث شده بود انرژی من به شدت بالا برود. به گونه ای در ان زمان که کیفیت خواب خیلی پایینی داشتم و مدام باید در شب بیدار می شدم و به فرزندم شیر بدهم و اغلب ساعت 11 شب می خوابیدم. اکثر اوقات ساعت 5 صبح با یک انرژی شگرف بیدار می شدم. حالا با وجود صحبت های خانم عبدی در مورد تکانه دارم راز آن تمرینات را متوجه می شوم.

تمریناتی مثل نوشتن خواسته هایمان. تماشای خواسته هایمان دوبار در روز و…

همهی این تمرینات یک تکانه بودند. که مرا به سمتی که می خواستم بروم بیشتر هول می دادند. در نهایت آن قدر مرا هول دادند که این جا اکنون پشت کامپیوترم نشسته و می نویسم. به این ترتیب دلیل اصرار ان ها بر انجام روزانه تمرینات را متوجه میشوم. این که تکانه باید روزانه باشد. هر روز یک روز نو هست و تکانه خودش را نیاز دارد. یا این که تکانه هایی که در جهت خواسته های قلبی ما هستند انرژی و اثر بیشتری در زندگی ما دارند.

این که این تکانه ها مسکن نیست. برای این نیستند که تو دردت را فراموش کنی. برای این است که تو حرکت کنی. پس درست مثل غذ تکانه ها خود را به حرکت و

کمی که بیشتر در گذشته ام دقیق می شوم می بینم از یک جایی به بعد کمتر افسرده شدم. کمتر حال بد را تجربه کردم. کمتر ناامید شدم.

و ان هم از زمانی بود که مادر شدم. از وقتی مادر شدم باید هر روز یک حرکتی انجام می دادم. حتمن باید غذا می پختم. به کودکم رسیدگی می کردم. نظافت خانه و…

کارها و مسیولیت های زیادی بعد از تولد فرزندم بر شانه ام سنگیی می کردند. همین ها باعث شدند من حتا یک روز هم یک جا ننشینم. اکنون در می یابم که رکود مثل ابی راکد محکوم به گندیدن است. پس از یک جایی به بعد این رکود سراغم نیامد. آن عشق مادری ان کارها و مسیولیت هایی که باید هر روز انجام می دادم باعث شدند که من افسرده نشوم. سر زنده تر از قبل ادامه بدهم.

به نظر می رسد ضرب المثل از تو حرکت از خدا برکت بدون هیچگونه توضیحات اضافه در رساندن این مطلب کاملن صحیح عمل می کند.

پیش ترها در یک دوره توسعه فدی شرکت کردم که مرا با این مفهوم به گونه ای دیگر اشنا کرد. در قالب انگیزه. می گفت انگیزه جوگیر شدن نیست. این نیست که تو بیای و یک کلیپی رو ببینی و جوگیر بشی بگی من از امروز می خوام هر روز پنج صبح پاشم و یک روتین طولانی برای خودت بچینی در حالی که تا دیروز به زور ساعت12 ظهر بیدار می شدی.

این رو هم می گفت که انگیزه خودش نمی یاد. قرار نیست شما بشینید این جا انگیزه بیاد تا شما پاشید و یه حرکتی رو انجام بدید. انگیزه وقتی میاد که شما از نیروی ارادتون در جهت ساخت یک انگیزه استفاده کنید. پاشید و یک حرکتی انجام بدید. با راکد نشستن منتظر انگیزه و یا یک تغییر شگرف ناگهانی نباشید. تغییرات کم کم ایجاد میشن. مثل بهمن می مونه. وقتی از نوکه قله شروع به حرکت می کنه قط یک کمی برف رو همراه خودش میاره و هر چقدر تکانه بیشتری وارد میشه به مرور برف بیشتری رو با خودش پایین می اورد.

پس منتظر معجزه نباشید. منتظر نباشید فلانی بیاد به شما یه تکوانی بدهد تا شما حرکت کنید. منتظر نباشید کتابی بیاد و زندگی شما را تغییر دهد. همه چیز از شما شروع می شود. از به کار بستن ارادتون در به کار انداختن تکانه ها. هر چقدر تکانه های قوی تری بسازید به طور قطع موفق تر خواهید بود و برف بیشتری رو می تونید از کوه پایین بکشید.

تکانه چیست؟

تکانه کوچکترین واحد تغییر است. تکانه از تکان دادن می آید. این تکان دادن باعث می شود نوع و جهت حرکت شما تغییر کند. (نیروی آنی حرکت)

مثل این که شما دارید در پارک قدم می زنید یک دفعه یک ورزشکار با دو به شما برخورد می کند. در این صورت شما کمی جهت حرکتتون تغییر می کند. این همان تکانه است که جهت حرکت شما را تغییر داده است.

انواع تکانه: ما دو نوع تکانه داریم. تکانه منفی و تکانه مثبت.

تکانه منفی باعث می شوند ما از اهداف و خواسته هایمان دور شویم. باعث می شوند برنامه هایمان بهم بریزد. تکانه منفی می تواند چیز کوچکی مثل صدای نوتیفیکیشن موبایل باشد یا چیز بزرگی مثل فوت عزیزان.

تکانه مثبت یارو یاور شما در جهت رسیدن به اهدافتون هستند. اون ها سوجت مخزن شما را پر می کنند. اما نیاز هست هر روز بهشون مراجعه کنید. تکانه مثبت هر چیزی می تواند باشد. به واقع برای افراد مختلف متفاوت است. برای فردی نوشتن برای دیگری گیتارزدن و…

دست به کار بشید و تکانه خودتان را پیدا کنید.

 

قوانینی برا داشتن یک تکانه قوی:

  1. تکانه ها را دست کم نگیرید. دست کم گرفتن ان ها سبب غفلت از ان ها و عدم بهره مند شدن از قدرت آن ها می شود.
  2. قوی ترین تکانه ها برگرفته از علایق و خواسته های قلبی شما هستند. آن ها را شناسایی کنید. هر ورز سعی کنید حداقل یک گام بسیار کوچک در جهت آن بردارید. شاید بخواهید عکس آن را به دیوار اتاقتان بچسبانید. یا کلیپ هایی در این مورد تماشا کنید. فقط کمی در جهت آن پیش بروید. مسیله را سخت نکنید.
  3. خودتان را بررسی کنید. هر روز بررسی کنید که چه چیزی باعث شد که امروز کاری را انجام دهید یا کاری را انجام ندهید. این بهترین راه شناخت تکانه هاست. این تکانه ها می توانند درونی یا بیرونی باشند. بیرونی مثل یک شام خوب و یا درونی مثل یک خواسته. مثل یک عادت. مثل یک دیدگاه.

حالا وقتش است تا از این تکانه ها برای ساخت انرژی در خودتان استفاده کنید. روزانه منبع سوختتان را پر کنید و اماده پرواز در طول روز باشید.

فراموش نکنید که مراقب تکانه های منفی باشید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط